rooibosthee spijsvertering

Hoe rooibosthee je spijsvertering beter kan reguleren dan supplementen

Gebruik je voedingssupplementen om je spijsvertering te stimuleren of reguleren? Stop daar dan vanaf morgen direct mee en stap over op rooibosthee! Voedingssupplementen zijn duur en de ingrediënten daarvan kan je gewoon uit voeding en kruiden halen zoals rooibos. Graag willen wij dan ook met jou delen hoe rooibosthee ervoor zorgt dat je spijsvertering wordt gereguleerd. En wij vertellen jou natuurlijk alles over de gezondheidsvoordelen wanneer je dagelijks of wekelijks een kopje rooibosthee drinkt.

Voedingssupplementen of rooibosthee?

losse rooibosthee infusieWij begrijpen het niet waarom ieder weldenkend mens tegenwoordig vaak naar de voedingssupplementen grijpt, maar gezonde voeding laat staan. Eet en drink je gezond en gevarieerd, dan zijn die dure voedingssupplementen helemaal niet nodig. Weggegooid geld is het.

Producenten van bepaalde voedingssupplementen pretenderen dat hun supplement in staat is om de spijsvertering te reguleren. Deze producten bestaan uit stofjes die ze o.a. uit rooibos halen. Het zal best waar zijn dat deze voedingssupplementen goed zijn voor de spijsvertering, maar voor een fractie van dat aankoopbedrag koop je daar de beste rooibosthee voor waarmee je dezelfde of nog betere gezondheidsvoordelen behaalt!

Spijsvertering en rooibos

Er is veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de invloed die rooibos heeft op de spijsvertering. En de positieve effecten zijn niet gering kunnen we wel concluderen. Zo bevat rooibos enorm veel antioxidanten. Antioxidanten kan de werking van de zogenoemde vrije radicalen in het lichaam tegen. Radicalen tasten cellen aan en het afweersysteem.

Een Japans onderzoek toont aan dat er in de thee veel gezonde stofjes zitten die met name voor een goede werking van de spijsvertering gunstig zijn. Regelmatig een kopje rooibosthee drinken komt je stoelgang ten goede en je zal merken dat je darmen tot rust komen.

Welk stofje is hiervoor verantwoordelijk?

In rooibos zit in beperkte mate het stofje looizuur. Dit stofje vertraagt jouw stoelgang. Als je regelmatig diarree hebt, dan zou dagelijks een kopje thee van rooibos dit tegen moeten gaan.

Tegen darmkrampjes bij baby’s

Bij baby’s die last hebben van darmkrampjes, wordt aangeraden om koude rooibosthee te geven.

rooibosthee spijsvertering

Rooibosthee goed voor de darmen

Naast dat het een goede stoelgang bevordert, is rooibos thee drinken ook goed voor de gezondheid van je darmen. Het helpt bij allerlei darm- en maag gerelateerde klachten zoals maagpijn, maagkrampen (bij baby’s en volwassenen) en oprispingen. Naast looizuur en antioxidanten zijn hier ook andere bestandsdelen verantwoordelijk voor zoals mineralen, flavonoïden en polyfenolen.

Met name de flavonoïden-groep bevat stofjes waarvan is aangetoond dat het leidt tot een rustige spijsvertering zoals orientin, vitexin en quercetine. Dit alles wordt daadwerkelijk door veel wetenschappelijk onderzoek onderbouwd. Dit in tegenstelling tot voedingssupplementen waarvan wordt beweerd dat het de spijsvertering zou reguleren.

Conclusie: Laat die dure voedingssupplementen staan en stap over op rooibosthee voor een goede werking van darmen en spijsvertering!

Kwaliteit thee

Schaf wel rooibosthee van een goede kwaliteit aan. Zo heeft de Consumentbond onlangs onderzocht waaraan rooibosthee van een goede kwaliteit voldoet. Wat blijkt? De hoeveelheid naalden in de thee bepaalt de kwaliteit en de smaak en niet de takjes die meestal ook in de thee worden verwerkt. Meer info over rooibosthee kopen kan je hier vinden.

Wel voedingssupplementen gebruiken?

betaine supplementWil je wel graag voedingssupplementen gebruiken, laat je dan goed informeren en bestel zeker niet zomaar voedingssupplementen online. Ikzelf gebruik ook supplementen, maar hou het bij specifieke stoffen zoals betaïne en curcuma – geen brede, samengestelde producten die je “algemene spijsvertering” verbeteren.

Gezond eten en drinken, en aanvullen met specifieke supplementjes; dàt is volgens mij de juiste strategie die werkt op de lange termijn. Laat je dus niet overtuigen om een hoop supplementen te nemen; maar focus op je eigen lichaam, je gezondheid en je gezonde voeding. Dàt is de sleutel!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *